Αυτό το Grammy ποιος θα το πάρει;
ΜΟΥΣΙΚΗ

Αυτό το Grammy ποιος θα το πάρει;

Λίγο πριν δούμε τα Grammys απευθείας από την Cosmote TV σε σχολιασμό Γιώργου Μουχταρίδη και Claudia Matola, ξεσκαρτάρουμε τις υποψηφιότητες, ξαναβλέπουμε τα σνομπαρίσματα και ψηφίζουμε τα δικά μας αγαπημένα.

13/03/2021


Tα Grammys επιστρέφουν ενάμισι μήνα μετά την αρχικά προγραμματισμένη τους ημερομηνία, με μία online τελετή τα ξημερώματα της Δευτέρας 15 Μαρτίου (2 π.μ. ώρα Ελλάδας), η οποία θα προβληθεί σε απευθείας μετάδοση από την Cosmote TV, με τους Γιώργο Μουχταρίδη και Claudia Matola στην παρουσίαση και τον σχολιασμό.


Σε μια χρονιά που η μουσική περιορίστηκε στην εξ αποστάσεως αναπαραγωγή της, πώς μπορούμε να γιορτάσουμε τις περφόρμανς και τις δημιουργίες των καλλιτεχνών που υποχρεώθηκαν σε συναυλιακή αδράνεια; Ήταν, πάντως, μια χρονιά με μερικές εξαιρετικές μουσικές στιγμές, και τα βραβεία της Δισκογραφικής Ακαδημίας καλούνται για άλλη μια φορά να επιβραβεύσουν τις στιγμές που ξεχώρισαν∙ αφήνοντας ήδη από τις υποψηφιότητες ερωτήματα για τη συμπεριληψιμότητά τους και τα κριτήρια επιλογής των καλλιτεχνών.

Θα καταφέρει η Beyoncé να γίνει η γυναίκα με τα περισσότερα Grammys; Θα δούμε τις HAIM να κάνουν την ανατροπή; Θα σκοράρει επιτέλους η Fiona Apple το βραβείο που της ανήκει; Γιατί τέτοιο σνομπάρισμα στον Weeknd; Θα κερδίσει ο δίσκος που μας έκανε να ξεχάσουμε την πανδημία ή εκείνος με τον οποίο βιώσαμε την απόλυτη ταύτιση στον εγκλεισμό; Αυτά και άλλα πολλά μας απασχολούν λίγες μέρες πριν από την τελετή απονομής των σημαντικότερων μουσικών βραβείων που αγαπάμε να μισούμε. Ας τα πιάσουμε όμως με τη σειρά.

Όλα όσα θα δούμε στην τελετή

Σχεδόν δυο δωδεκάδες καλλιτέχνες θα βρεθούν στην ψηφιακή σκηνή των φετινών βραβείων το βράδυ της απονομής, με την Taylor Swift να πρωτοστατεί και όχι άδικα: μετά από μια πολύ επιτυχημένη δισκογραφικά χρονιά («folklore» και «evermore») κατά την οποία έβγαλε προς τα έξω μία νέα ευαισθησία και στιχουργική ικανότητα, έχει δικαίως όλα τα βλέμματα στραμμένα και πάλι πάνω της. Επιπλέον, μία σειρά δυνατών περφόρμερ θα δώσει τόνο στη βραδιά: Dua Lipa, BTS, Harry Styles, Bilie Eilish, Cardi B, Megan Thee Stallion θα είναι μερικοί μόνο από τους καλλιτέχνες που θα ερμηνεύσουν στα 63α Grammy, κάποιοι ζωντανά από το στούντιο και άλλοι σε βιντεοσκοπημένες εμφανίσεις από το κέντρο του Los Angeles.

Παρουσιαστής της βραδιάς ο Trevor Noah

Στην τελετή, που παρουσιάζει ο Trevor Noah, θα υπάρχει επίσης ένα εκτενές in memoriam σε όλους τους καλλιτέχνες και προσωπικότητες που μας άφησαν την περασμένη χρονιά, ανάμεσα στους οποίους βρίσκονταν και ιστορικά ονόματα του μουσικού στερεώματος. Επιπλέον, αποτίνοντας φόρο τιμής στις ανεξάρτητες μουσικές σκηνές και συναυλιακούς χώρους που αποτελούν από τους μεγαλύτερους πληγέντες της πανδημίας, τα Grammy θα συνδεθούν ζωντανά με το προσωπικό τεσσάρων μουσικών σημείων (τα Troubadour και Hotel Café στο Los Angeles, το Apollo Theater στη Νέα Υόρκη και το Station Inn στο Νάσβιλ), επιτρέποντας τους να παρουσιάσουν τους υποψήφιους και νικητές σε διάφορες κατηγορίες αλλά και να ενθαρρύνουν το κοινό να στηρίξει τις τοπικές σκηνές.

Η αρνητική διαφήμιση είναι καλή διαφήμιση;

Φυσικά, όπως κάθε χρονιά έτσι και φέτος, δε θα μπορούσαν να λείψουν οι έντονες διαφωνίες σχετικά με τις επιλογές των υποψηφίων σε αρκετές κατηγορίες, αλλά και για τις διαδικασίες που ακολουθεί η Ακαδημία για την τελική ανάδειξη των νικητών. Μπροστάρης όλων ο The Weeknd, που πρωταγωνίστησε σε ένα από τα μεγαλύτερα μουσικά σνομπαρίσματα των τελευταίων ετών. Παρότι το περσινό άλμπουμ του «After Hours» καθώς και το lead single Blinding Lights είχαν τις μεγαλύτερες πωλήσεις για την περασμένη χρονιά καθώς και αρκετά θετικές κριτικές, απουσιάζουν από όλες τις κατηγορίες, κάνοντας τον Καναδό έξαλλο – και με το δίκιο του.

Συγκεκριμένα, δήλωσε πως από εδώ και πέρα θα μποϊκοτάρει τα βραβεία, απαγορεύοντας στη δισκογραφική του να καταθέτει υποψηφιότητα, εξαιτίας των «μυστικών επιτροπών» που βγάζουν τους νικητές. Το μέρος του πήρε και ο Drake, ο οποίος είναι υποψήφιος σε τρεις κατηγορίες (καλύτερο ραπ τραγούδι και συνεργασία ράπερ/τραγουδιστή για το Laugh Now Cry Later και καλύτερο μουσικό βίντεο μικρού μήκους για το Life is Good) ισχυριζόμενος πως τα βραβεία είναι «αποσυνδεδεμένα από την επιδραστική μουσική».

Zayn Malik

Ο Zayn Malik, από την άλλη, ακολούθησε την παροιμία «κάλλιο αργά παρά ποτέ» την προηγούμενη εβδομάδα, ανεβάζοντας ένα επιθετικό tweet που κατηγορεί την Ακαδημία για λάδωμα: τέσσερις μήνες μετά την ανακοίνωση των υποψηφιοτήτων και με το δίσκο του «Nobody is Listening» να μην πληροί καν τα κριτήρια συμμετοχής, η οργή του δεν φαντάζει και τόσο δικαιολογημένη.

Δεν είναι μόνο οι καλλιτεχνικές επιλογές που προβληματίζουν το μουσικόφιλο κοινό. Τα Grammy έχουν βαριά ιστορία στην μη αναγνώριση διαφορετικών εθνοτήτων, με τους μαύρους καλλιτέχνες να απουσιάζουν συχνά από τις υποψηφιότητες. Παρά τις προσπάθειες που έχει ξεκινήσει η Ακαδημία από το 2019 για να συμπεριλάβει στις επιτροπές της, αλλά και σε θέσεις ευθύνης περισσότερες εθνικότητες όπως και γυναίκες, υπάρχει ακόμα αρκετός δρόμος που πρέπει να διανυθεί για να μιλήσουμε για ισοτιμία και διαφάνεια στις απονομές.

Φέτος τα βραβεία είναι γυναικεία υπόθεση

Αν υπάρχει ένα ορατό βήμα στην 63η έκδοση των βραβείων, πάντως, είναι η πρωτοκαθεδρία των γυναικών σε όλα τα μεγάλα βραβεία, καθώς και η αποκλειστική εκπροσώπησή τους στις ροκ κατηγορίες. Η Beyoncé βρίσκεται φυσικά στην κορυφή με εννέα υποψηφιότητες. Αυτές μοιράζονται κυρίως στο άλμπουμ διαμαρτυρίας «Black Parade», που κυκλοφόρησε με αφορμή το ξέσπασμα του Black Lives Matter αλλά και τη συνεργασία της με τη Megan Thee Stallion στο Savage. Θα είναι σίγουρα o αστάθμητος παράγοντας της απονομής: μπορεί ο δίσκος να μην ήταν η δυνατότερη στιγμή της, όμως η θεματική σε συνδυασμό με τις προαναφερθείσες κατηγορίες που αντιμετωπίζουν τα βραβεία ίσως της χαρίσουν τις πολυπόθητες νίκες. Χρειάζεται να αποχωρήσει από την τελετή με τέσσερα αγαλματίδια, ώστε να γίνει η γυναίκα με τα περισσότερα Grammys (το ρεκόρ κρατάει η Alison Krauss με 27), ενώ αν κερδίσει ένα ακόμα, θα το πιο πολυβραβευμένο άτομο εν ζωή, ρίχνοντας από τη θέση του των Quincy Jones (28 βραβεία συνολικά).

Αμέσως μετά, ακολουθούν οι Taylor Swift («folklore») και η Dua Lipa («Future Nostalgia») με έξι υποψηφιότητες η καθεμία. Εδώ θα δούμε την πραγματική μάχη, καθώς εκτός από τις δύο σούπερ σταρ, θα καταλήξουμε στο τι είχαμε περισσότερο ανάγκη την περασμένη χρονιά: ένα συναισθηματικό, προσωπικό άλμπουμ ταυτόσημο της καθημερινότητας σε πανδημία, ή έναν δίσκο γεμάτο γκλίτερ, ρόλερ και λάμψη που θα μας μεταφέρει σε μια φανταστική ντίσκο σάλα; Πάντως, το «Future Nostalgia» ήταν όχι μόνο μία από τις πιο απολαυστικές, ξεσηκωτικές κυκλοφορίες της περασμένης χρονιάς αλλά και ένα πραγματικό trendsetter, που έδωσε το έναυσμα για την πολυπόθητη επιστροφή της γκλαμουράτης disco pop.

Beyonce, Taylor Swift, Dua Lipa

Το μεγαλύτερο ερώτημα είναι αν κάποια από τις δύο θα επικρατήσει στο τραγούδι της χρονιάς (song of the year), όπου το cardigan θα βρεθεί απέναντι στο υπερ-catchy Don’t Start Now. Μην ξεχνάμε ότι ο πήχης ανεβαίνει στη συγκεκριμένη κατηγορία, με τη Billie Eilish, περσινό σίφουνα των βραβείων, να μπαίνει στο παιχνίδι με το everything i wanted και τη Beyoncé να εξαργυρώνει μία από τις υποψηφιότητές της με το Black Parade, που όπως προαναφέραμε μπορεί ανά πάσα στιγμή να ανατρέψει όλα τα προγνωστικά.

Ακόμα, ένας δίσκος που (πολύ θα θέλαμε να ) κάνει την ανατροπή ανάμεσα στους καλύτερους της χρονιάς είναι το δηκτικό όσο και ώριμο «Women in Music Pt. III», με τις HAIM να τα λένε έξω από τα δόντια για τη μουσική βιομηχανία, διατηρώντας όμως την ευαισθησία και τη ζεστασιά τους. Οι τρεις αδερφές ωστόσο έχουν πολλές περισσότερες πιθανότητες να φύγουν με το βραβείο για την καλύτερη ροκ περφόρμανς (για το The Steps), όπου έχουν να ανταγωνιστούν μόνο γυναίκες τραγουδίστριες, σόλο ή σε μπάντες.

Οι HAIM στο Music Pt. III 

Από τα πιο παράδοξα της φετινής απονομής είναι η επιλογή των τραγουδιών που διαγωνίζονται στην εν λόγω κατηγορία, καθώς αρκετά από αυτά απέχουν πολύ από τα καλύτερα των άλμπουμ τους, ενώ κάποιες φορές αναρωτιόμαστε τι ακριβώς σημαίνει «ροκ» για την Ακαδημία. Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα του πρώτου προβληματισμού, ότι το «Fetch the Bolt Cutters» της Fiona Apple εκπροσωπείται από το Shameika δημιουργώντας μας ειλικρινή απορία ως προς αυτήν την επιλογή, συγκριτικά με άλλα διαμάντια του δίσκου.

Μιας και αναφέραμε την Apple, μήπως είναι η ώρα της να κερδίσει το καλύτερο εναλλακτικό άλμπουμ; Μπορεί το «Fetch the Bolt Cutters» να ωχριά μπροστά στα «When the Pawn…» και «The Idler Wheel…», όμως είναι ένα βραβείο που θα έπρεπε να έχει εδώ και δύο δεκαετίες στολισμένο στο σαλόνι της. Ο ανταγωνισμός στην κατηγορία είναι δυνατός, όμως δύσκολα θα δούμε μια μεγάλη ανατροπή… εκτός κι αν η βελόνα γύρει προς τους δημοφιλείς σε κοινό και κριτικούς Tame Impala («The Slow Rush») ή το νέο φαινόμενο Phoebe Bridgers («Punisher»).

Τέλος, πολύ αμφιταλαντευόμενα είναι τα πράγματα στις κατηγορίες καλύτερου νέου καλλιτέχνη και καλύτερου ροκ άλμπουμ. Στην πρώτη, έχουμε από τη Bridgers έως τη σαρωτική Megan Thee Stallion, που μάλλον θα καταφέρει να επικρατήσει έναντι των υπολοίπων. Στη δεύτερη, τα πράγματα είναι πιο αβέβαια, καθώς υπάρχει το διχαστικό «The New Abnormal» που μπορεί να δώσει στους Strokes το πρώτο Grammy της καριέρας τους, το «Kiwanuka» του ομώνυμου καλλιτέχνη που κέρδισε το βρετανικό βραβείο Mercury, αλλά και το «A Hero’s Death» των Fontaines D.C., που φιγουράρισε σε αρκετές από τις λίστες με τα καλύτερα της περασμένης χρονιάς.

Ραντεβού στην Cosmote TV τα ξημερώματα της τα ξημερώματα της Δευτέρας 15 Μαρτίου (2 π.μ. ώρα Ελλάδας), όπου θα μας λυθούν όλες οι απορίες…


GRAMMYS, ΠΟΥ ΧΑΘΗΚΕ Ο THE WEEKND;
Οι υποψήφιοι και όσοι έμειναν εκτός

This will close in 0 seconds

x
TitleArtist

Στείλε μήνυμα στο studio