sxedia_pepper966-politis_gia_mia_mera_metro_panepistimio
NEWS

Περιοδικό «Σχεδία»: Έτσι στηρίζει τον συνάνθρωπο

29/04/2020

Το περιοδικό δρόμου «σχεδία», με ένα πλάνο επτά σημείων, υφαίνει δίκτυ προστασίας για κάποιους έστω από τους πιο φτωχούς από τους φτωχούς του τόπου μας που, πλέον, εξαιτίας της πανδημίας, βρίσκονται αντιμέτωποι, για μία ακόμη φορά, με το σκληρό πρόσωπο του ακραίου αποκλεισμού.

«Όλες αυτές τις μέρες, ειδικά μετά την αναστολή της έκδοσης της «σχεδίας», το ελληνικό περιοδικό δρόμου αναζητεί τρόπους για την υποστήριξη των ανθρώπων με το κόκκινο γιλέκο, που έχουν πια αποσυρθεί από τους δρόμους. Για κάποιους, η σημερινή συνθήκη είναι «αυτοαπομόνωση» για κάποιους άλλους, όμως, είναι «αποκλεισμός» (και δεν αναφερόμαστε καν στους ανθρώπους που κοιμούνται στο δρόμο και βιώνουν αυτή την ασύλληπτη πρόκληση). Είναι ακραία βίαιο, τρομακτικό.

Το πλάνο επτά (7) σημείων της Σχεδίας

Σε πρώτη φάση, η «σχεδία» έχει επεξεργαστεί ένα πλάνο επτά (7) σημείων για να υποστηρίξει κάποιους έστω από τους πιο φτωχούς από τους φτωχούς και απευθύνει πρόσκληση σε ολόκληρη την κοινωνία, σε όλους τους φίλους και τις φίλες του ελληνικού περιοδικού δρόμου, να συνδράμουν σε αυτή την καμπάνια με τις δικές τους (νέες) ιδέες, προτάσεις, λύσεις, με όποιον τρόπο μπορεί ο καθένας.

1. Συνδρομές αλληλεγγύης

Η «σχεδία» ξεκίνησε μια καμπάνια για την εγγραφή νέων συνδρομητών, προσφέροντας τη δυνατότητα τετράμηνης (έναντι 16€ – περιλαμβάνονται τα ταχυδρομικά τέλη) ή δίμηνης συνδρομής (έναντι 8€), ενώ παρέχεται η ευκαιρία και για την ταχυδρομική αποστολή του τεύχους Μαρτίου (έναντι 4€) για τους αναγνώστες που το έχασαν ακριβώς επειδή έχουν πάψει να κυκλοφορούν στην πόλη.
Σε αυτή την περίπτωση, όπως συμβαίνει και με την πώληση στο δρόμο, από κάθε συνδρομή, για κάθε 16€, για παράδειγμα, το 50% (8€) θα αποτελεί έσοδο για τους πωλητές του περιοδικού, εξασφαλίζοντάς τους ένα ελάχιστο έστω έσοδο, τις ώρες που προσπαθούν να προφυλαχθούν.
Για συνδρομή, πατήστε εδώ: https://shediahome.gr/product-category/syndromi-periodikou/

2. Κουπόνια τροφίμων

Γίνονται επαφές με αλυσίδες σουπερμάρκετ, ζητώντας κουπόνια τροφίμων για τους ανθρώπους της «σχεδίας». Ο ΑΒ Βασιλόπουλος και ο Σκλαβενίτης έχουν ήδη ανταποκριθεί θετικά. Η σημαντικότερη μέχρι σήμερα προσφορά έχει έρθει από την αναγνώστρια της «σχεδίας» κ. Α. στη Θεσσαλονίκη, η οποία έκανε δωρεά δωροεπιταγές αξίας 1.550€, οι περισσότερες από τις οποίες έχουν ήδη φτάσει στα χέρια των ωφελουμένων. Να σημειωθεί ότι η κ. Α. είχε, και τα Χριστούγεννα, κάνει δώρο επιταγές τροφίμων στους ανθρώπους της «σχεδίας» στη Θεσσαλονίκη, ύψους 1.024€. Η προσπάθεια συνεχίζεται.

3. Παράδοση

Πολλοί διανομείς ανήκουν, δυστυχώς, στην ομάδα υψηλού κινδύνου. Δεν πρέπει να εκτίθενται, να μετακινούνται, αφού νοσήσουν το πιθανότερο είναι ότι το αποτέλεσμα θα είναι πολύ οδυνηρό. Η «σχεδία» προσπαθεί να στήσει ένα δίκτυο με φίλους (ή ομάδες φίλων) με μηχανάκι, ποδήλατο ή άλλο μέσο, ώστε τα τρόφιμα που τους αναλογούν να διανέμονται στους χώρους όπου διαβιούν.

4. Ψυχαγωγία

Για κάποιους ανθρώπους, είναι «αυτοαπομόνωση». Για κάποιους άλλους, όμως, είναι ένας (νέος) αποκλεισμός. Δεν είναι για όλους το ίδιο. Δεν έχουν όλοι τηλεόραση, ίντερνετ, επικοινωνία με φίλους, οικογένεια, επιτραπέζια παιχνίδια, Netflix. Δεν το λέμε για να νιώσουν ενοχικά όσοι απολαμβάνουν τα απλά, αλλά για να σκεφτούμε ενεργά και συλλογικά για το τι μπορούμε να κάνουμε για εκείνους που δεν έχουν.
Μια τηλεόραση, ένα ραδιοφωνάκι, βιβλία, μια τράπουλα, πλέξιμο, κάποια δημιουργική απασχόληση που να έχει κάποιο βαθύτερο νόημα, ένα ημερολόγιο. Οσοι ενδιαφέρονται μπορούν να συμβάλουν με τις δικές τους νέες ιδέες και, όπου υπάρχει η δυνατότητα, με είδη κ.λπ.

5. Επικοινωνία

Οι περισσότεροι πωλητές του ελληνικού περιοδικού δρόμου έχουν καρτοτηλέφωνα. Ο χρόνος ομιλίας/μονάδες για τα κινητά τους είναι μία ακόμη ανάγκη των ανθρώπων που ζουν, αυτές τις μέρες, έναν νέο ακραίο κοινωνικό αποκλεισμό ώστε να μη χάσουν τελείως την επαφή με τον κόσμο. Τρεις (τουλάχιστον) δεν έχουν καν συσκευή.

6. Συντροφικότητα

Το περιοδικό δρόμου «σχεδία» προσκαλεί τους φίλους και τις φίλες που το επιθυμούν, να δηλώσουν συμμετοχή ώστε να παίρνουμε κάθε μέρα, τουλάχιστον μια φορά την ημέρα, ένα τηλέφωνο τους πωλητές για να πούμε δυο λόγια, τι κάνουν, τι κάνουμε, τις ανάγκες, τα νέα μας, για μια «καλημέρα», βρε αδελφέ. Οι περισσότεροι πωλητές της «σχεδίας» βιώνουν έναν πολύ μοναχικό βίο.

7. Κουζίνα «σχεδία home»

Μία από τις σκέψεις είναι να ανοίξει η κουζίνα του «σχεδία home» και να μαγειρεύουμε για τους πιο ευάλωτους συνανθρώπους μας «φαγάκι της μαμάς», το οποίο, στη συνέχεια θα κάνουμε διανομή στους χώρους όπου διαβιούν.

8. Άλλο

Κάθε άλλη ιδέα είναι ευπρόσδεκτη. Κανένας μόνος του σε καμία κρίση.

Όσοι ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν σε αυτή τη μεγάλη κοινωνική κινητοποίηση, μπορούν να επικοινωνήσουν με τα γραφεία του περιοδικού είτε τηλεφωνικώς (213 0231220) είτε μέσω email ([email protected])

Υπενθυμίζεται ότι η «σχεδία», όπως συμβαίνει με όλα τα περιοδικά δρόμου του πλανήτη, δεν πωλείται στα συνήθη σημεία διάθεσης Τύπου (περίπτερα κ.λπ.). Πωλείται αποκλειστικά και μόνο στους δρόμους της πόλης από διαπιστευμένους πωλητές. Οι πωλητές αυτοί προέρχονται από ευάλωτες πληθυσμιακές ομάδες: Άστεγοι, άνεργοι και γενικώς άνθρωποι που αποδεδειγμένα ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας. Είναι άνθρωποι που βιώνουν με τον πιο σκληρό τρόπο τις συνέπειες της οικονομικής και κοινωνικής κρίσης που μαστίζει την ελληνική γη. Από την τιμή πώλησης του περιοδικού (4,00€), το 62,5% (δηλαδή τα 2,50€) αφορούν απευθείας τον ίδιο τον πωλητή, εκ των οποίων τα 1,52€ ως απευθείας καθαρό έσοδο.

«Fight ‘n Love». Να αγωνίζεσαι και να αγαπάς. Η κεντρική φωτογραφία είναι της κ. Ματίνας Πασχάλη, η οποία, μαζί με άλλους πωλητές του περιοδικού, συμμετείχε στο φωτογραφικό μας project, που κορυφώθηκε με μία έκθεση στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση, τον Απρίλιο του 2015. Η κ. Πασχάλη δεν βρίσκεται πλέον στο δίκτυο των ανθρώπων της «σχεδίας».

This will close in 0 seconds

x
TitleArtist

Στείλε μήνυμα στο studio