Η Beyoncé έσπασε νέο ρεκόρ, η Megan Thee Stallion έκλεψε την παράσταση και η Billie Eilish απέδειξε ότι παραμένει η αγαπημένη του θεσμού, σε μια βραδιά με γυναικεία κυριαρχία.
Απο την Άννα Φαρδή
15/03/2021
Τα 63α Grammys ολοκληρώθηκαν ψηφιακά, σε μία τελετή που επιχείρησε να γιορτάσει τη μουσική έπειτα από μία χρονιά όπου οι live εμφανίσεις αντικαταστάθηκαν από συνεχείς μαγνητοσκοπήσεις. Με παρουσιαστή τον Trevor Noah (σε απευθείας μετάδοση από τους Γιώργο Μουχταρίδη και Claudia Matola για την Cosmote TV), πάνω από είκοσι καλλιτέχνες κατέφθασαν στη σκηνή των βραβείων για να φέρουν έστω λίγη από τη λάμψη των ζωντανών εμφανίσεων στις οθόνες μας.
Τα βλέμματα για άλλη μια φορά έκλεψε η Dua Lipa για το medley των Levitating και Don’t Start Now, μαζί με τον DaBaby. Ο δίσκος της «Future Nostalgia» έφυγε μόνο με το Grammy για το καλύτερο pop φωνητικό άλμπουμ και, παρ’ ότι κονταροχτυπιόταν με την Taylor Swift σχεδόν σε όλες τις κατηγορίες στις οποίες ήταν υποψήφιες (6), η Swift επίσης αποχώρησε με μόλις μία, αλλά πολύ σημαντική, νίκη: ο δίσκος της χρονιάς που απέσπασε το «folklore», την έκανε την πρώτη γυναίκα καλλιτέχνη που έχει κερδίσει αυτό το βραβείο για τρεις δίσκους (έχει κερδίσει για τα «Fearless» και «1989»). Την είδαμε κατά τη διάρκεια της τελετής μέσα σε ένα παραμυθένιο τοπίο, όπου παρουσίασε ζωντανά τα κομμάτια της Cardigan, August και Willow, με μία οπτική αισθητική απόλυτα ταιριαστή με την αέρινη αίσθηση των δύο τελευταίων δίσκων της.
Το μεγάλο ρεκόρ της βραδιάς, όμως, έσπασε η Beyoncé, κερδίζοντας τέσσερα Grammy και φτάνοντας τα 28 στο σύνολο, περισσότερα από κάθε άλλον καλλιτέχνη εν ζωή, άντρα ή γυναίκα. Από αυτά, τα δύο ήταν για το ρεμίξ του Savage της Megan Thee Stallion (καλύτερη ραπ περφόρμανς και καλύτερο ραπ τραγούδι), ενώ τα υπόλοιπα πήγαν στο Black Parade για την καλύτερη R&B περφόρμανς και στο Brown Skin Girl για το καλύτερο μουσικό βίντεο. Μαζί της, και η κόρη της Blue Ivy απέσπασε το πρώτο της Grammy σε ηλικία μόλις εννέα ετών (η δεύτερη μικρότερη νικήτρια) για τη συμμετοχή της στο βίντεο κλιπ.
Όσο για τη Megan Thee Stallion, η νίκη της δεν μετριέται μόνο στα τρία βραβεία με τα οποία τιμήθηκε, αλλά κυρίως στο ότι κατάφερε να γίνει η πρώτη γυναίκα ράπερ που κέρδισε το καλύτερο ραπ κομμάτι (Savage). Για το ίδιο κομμάτι επίσης απέσπασε την καλύτερη ραπ περφόρμανς, αλλά και τη μεγάλη νίκη στην κατηγορία Καλύτερου Πρωτοεμφανιζόμενου Καλλιτέχνη∙ είναι μάλιστα η πρώτη γυναίκα ράπερ που διακρίθηκε σ’ αυτήν την κατηγορία, μετά την Lauryn Hill το 1999. Επίσης, η περφόρμανς της μαζί με την Cardi B για το πολυσυζητημένο WAP (σε προσαρμοσμένη, κατάλληλη για την τηλεόραση στιχουργία) θεωρήθηκε η καλύτερη και σίγουρα η πιο εντυπωσιακή της βραδιάς.
Μπορεί να μην κέρδισε στην κατηγορία ηχογράφηση της χρονιάς, όμως η νικήτρια Billie Eilish (για το Everything I Wanted ) δήλωσε πως το βραβείo δικαιωματικά ανήκει στη Megan. Η Eilish, εκτός από την ηχογράφηση που κέρδισε μαζί με τον αδερφό της Finneas, νίκησε και στην κατηγορία καλύτερο κομμάτι γραμμένο για οπτικά μέσα, για το τζεϊμσμποντικό No time to die, αποδεικνύοντας πως παραμένει ανάμεσα στις αγαπημένες του θεσμού.
Το τραγούδι της χρονιάς (κατηγορία που αφορά στη στιχουργία) κέρδισε η H.E.R., για το πολιτικό I can’t breathe, κλέβοντάς το μέσα από τα χέρια της Taylor Swift, που είχε σχεδόν σίγουρη τη νίκη για το τρυφερό cardigan. Από την άλλη, στην καλύτερη ποπ σόλο περφόρμανς έχουμε τον πρώτο (και μοναδικό) άντρα νικητή στις μεγάλες κατηγορίες. Ο Harry Styles και το Watermelon Sugar του ήταν ένα από τα μεγαλύτερα χιτ της περασμένης χρονιάς και δε θα μπορούσε να λείπει ούτε από την τελετή, όπου ο Style, με κουστούμι και έναν πράσινο μποά, παρουσίασε μία πιο αργή και αισθαντική εκδοχή του κομματιού.
Στις εναλλακτικές και ροκ κατηγορίες, η Fiona Apple κέρδισε επιτέλους το βραβείο που έπρεπε να έχει αποσπάσει εδώ και δύο δίσκους. Το «Fetch the Bolt Cutters» αναδείχθηκε ως καλύτερο εναλλακτικό άλμπουμ της χρονιάς, ενώ το Shameika στην καλύτερη ροκ περφόρμανς. Καλύτερο ροκ τραγούδι, από την άλλη, αναδείχθηκε το Stay High της Brittany Howard, ενώ το καλύτερο ροκ άλμπουμ πήγε στο αμφιλεγόμενο «The New Abnormal» των The Strokes, που βραβεύτηκαν για πρώτη φορά στην εν λόγω τελετή.
Η Apple δεν παρευρέθηκε στην τελετή, όχι τόσο λόγω των προβλημάτων της με τη διοργάνωση, αλλά γιατί δεν ήθελε να εμφανιστεί στην εθνική τηλεόραση. Από την άλλη η Phoebe Bridgers δεν εξαργύρωσε καμία από τις τέσσερις υποψηφιότητές της, όμως αποφάσισε να το διασκεδάσει, ανεβάζοντας φωτογραφία στο instagram με την κλασική της στολή σκελετού και τα… Grammys της.
Δείτε αναλυτικά τους νικητές εδώ.
Το είχες δει;